هواگیری سیستم ترمز
عواملی که باعث وارد شدن هوا در مدار می شود : 1 - اگر سوراخ پر کردن گرفته شود در موقع برگشت پیستون هوا از راه کلاهک عقب وارد دستگاه می شود 2- خالی شدن مخزن روغن ترمز باعث هوا گرفتن مدار می شود 3- در اثر سوراخ شدن یا عدم ابندی قطعات طریقه هواگیری : برای هواگیری از سیلندر چرخی که دورتر از سیلندر اصلی است شروع کرده و سپس نوبت به سیلندر مقابل در روی همان محور می رسد بعد از سیلندر های واقع در محور دیگر بالاخره نوبت به نزدیگترین سیلندر چرخی که به سیلندر اصلی قرار دارد می رسد اما در صورتی که اتومبیل در چرخهای جلو از ترمز دیسکی و عقب کاسه ای باشد ابتدا باید از چرخهای جلو چرخی که دورتر از سیلندر قرار دارد هواگیری را اغاز کرده و بعد چرخهای عقب را اما نکته مهم این که اگر سیستم ترمز دارای بوستر باشد حتما باید به خاطر اینکه بوستر در مدار قرار گیرد اتومبیل را روشن نموده و هواگیری را انجام داد برای هواگیری ابتدا اطراف درپوش مخزن را کاملا تمیز می کنیم سپس درب مخزن را برداشته و داخل ان را کاملا از روغن پر می کنیم در ضمن حین هواگیری باید دقیقا مقدار روغن ترمز در مخزن را مد نظر داشته باشیم که کمتر از حد معیین نشود سپس برای اینکه هواگیری کاملا انجام شود شیلنگ پلاستیکی شفافی را انتخاب کرده ابتدا اچار پیچ هواگیری را در محل اچار گیر گذاشته سپس
نظرات شما عزیزان:
????????: هواگیری, هواگیری ترمز, هواگیری سیستم ترمز, سیستم ترمز, ترمز, ترمز خودرو,